Den 1 januari 2019 införs en ny spellagstiftning i Sverige. Alla bolag som agerar på den svenska marknaden måste ha licens för att erbjuda spel här och därmed också betala skatt i Sverige.

ATG, som tidigare haft monopol på hästspel, kommer i och med omregleringen att konkurrera på lika villkor som andra spelbolag. Samtidigt ska ATG kunna erbjuda såväl sportspel som casino online.

Nu stärker ATG externkommunikationen som ett viktigt steg i att möta konkurrensen,

Camilla Filipsson, tidigare TV4 och Discovery Networks Sweden, har arbetat på ATG i tre år som ansvarig för bolagskommunikation och public affairs. Nu tar hon rollen som Head of Media Relations.

– Att få fortsätta utveckla arbetet med ATG:s medierelationer i en ny miljö är naturligtvis väldigt roligt. Jag är van att jobba i konkurrensutsatta branscher och tycker det ger en lite speciell nerv som triggar mig, säger Camilla Filipsson.

Martina Olsson, tidigare Gullers grupp, tar rollen som Head of Commercial PR. Gullers Group har under flera år samarbetat med ATG.

– Det känns självklart att Martina blir en i vårt gäng. Hon kan vår organisation och har med framgång arbetat med olika PR-frågor hos ATG, säger Sten Andersen marknadschef på ATG.

Patrik Brissman är fortsatt kommunikationschef på ATG. 

AB Trav och Galopp (ATG) ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. ATG levererar en kombination av trav- och galoppsport i världsklass samt spännande och underhållande spel. ATG erbjuder spel hos drygt 2 000 ombud, i digitala plattformar samt på 37 trav- och galoppbanor runt om i landet. Under 2017 genomfördes cirka 20 000 lopp med spel. Koncernen omsatte 2017 4,2 miljarder kronor. ATG tryggar via spelet på hästar den svenska trav- och galoppsportens långsiktiga förutsättningar. Hela ATG:s överskott, 2 miljarder kronor (2018), går tillbaka till hästsporten. Läs mer: https://omatg.se/